Friday, 22 March 2013

Kulit berjerawat?



Rimas..!!




Adakah Anda mempunyai masalah Jerawat ? 
Kulit Muka Berminyak? Parut dan bekas jerawat ? Nampak lebih Tua Dari Umur Sebenar?

Oh..Tidak!!   Jerawat…. Kebanyakan orang pernah naik jerawat di muka tidak kira besar atau kecil. Kalau tengok cermin mesti tidak sah kalau anda tidak belek-belek muka, nampak jerawat mulalah rasa sakit hati dan geram kan? Ada setengah orang cakap jerawat ini menyusahkan dan memalukan bila sudah naik banyak-banyak di muka. Sampai ada yang sanggup tidak mahu keluar rumah bila muka berjerawat. Betul ke? Tapi jerawat tak boleh dibiarkan sebabkan kesannya sangat teruk… Jom teruskan membaca info dibawah...



Mesti ramai yang ada masalah whitehead and blackhead yang dengan meriahnya membiak dengan sihatnya di muka, hidung dan dagu korang kan??? kulit pun akan rasa kasar bila disentuh....Uugghh..... jom kita tengok puncanya :



Jerawat di dalam bahasa Inggeris dikenali sebagai Acne Vulgaris ialah keadaan masalah kulit yang berlaku atau terjadi lubang kecil pada permukaan kulit, 
yang disebut pori-pori, menjadi tersumbat.
Setiap pori adalah membuka ke folikel, yang mengandungi rambut dan kelenjar minyak menjadi berlebihan.



1. WHITEHEAD..

Whitehead ialah keadaan jerawat yang terjadi akibat daripada tersumbatnya liang kulit . Perbezaannya dengan jerawat lain ialah ia belum lagi dimasuki kuma / bakteria,
 maka terjadilah bintik putih.




2. BLACKHEAD

Jerawat jenis blackhead keadaannya hampir sama dengan jerawat whitehead .
Perbezaan ketara antara keduanya ialah jerawat blackhead bahagian atasnya lebih terbuka.
Apabila terkena pancaran matahari keadaan ini akan menyebabkan jerawat jenis ini berwana kehitaman .




3. PAPULES

Jerawat jenis papules ialah satu jenis jerawat yang terjadi apabila whitehead atau blackhead mengalami keradangan / kemerahan  akan menyebabkan rasa Sakit, Berbisa dan Bengkak. 
Ia berwarna merah, agak lembut dan saiznya lebih kurang beberapa sentimeter. (STAGE 1 ).








4. PUSTULES

Jerawat jenis ini adalah salah satu jerawat yang biasa kita lihat. Keadaannya ialah merah , keras dan bernanah. Jangan sesekali memicit jerawat ini kerana dikhuatiri akan menyebabkan terjadinya bekas jerawat . Ia juga lebih sensitif.
 Ia juga DISEBABKAN JANGKITAN BAKTERIA  dalam kelenjar minyak yang telah tersumbat dan menyebabkan ia BERNANAH.







Bakteria yang berada di dalam pori-pori kulit yang boleh menyebabkan munculnya jerawat adalah Propionibacterium acnes (P. acnes)
Ia merupakan sejenis bakteria unaerob. Bakteria ini cenderung berkembang biak di dalam kelenjar sebaceous yang tersumbat
 Lama-kelamaan kelenjar ini akan membengkak dan mungkin akan pecah kemudian menyebarkan radang ke kulit daerah sekitarnya. Keadaan inilah menyebabkan jerawat batu yang parah dan berbekas luka .




Jangan sesekali memicit jerawat ini
 kerana dikhuatiri akan menyebabkan terjadinya 
bekas jerawat .





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Gambar salah seorang customer reeza  yang masih lagi dalam proses Rawatan,
Punca UTAMA adalah disebabkan pengambilan ubat untuk menaikkan badan yang mana telah menyebabkan
HORMON beliau menjadi tidak stabil dan telah menyebabkan Keradangan jerawat hampir keseluruhan badan beliau..


Mengapa jerawat naik berulang kali?



1) Masalah hormon, ini biasa terjadi kepada remaja yang sedang meningkat naik atau dalam erti kata sedang menuju ke zaman kedewasaan. 
 Orang dewasa juga ada mengalami masalah ini jika terjadi ketidakseimbangan hormon didalam badan. Ada sesetengah kes berlaku pada mereka yang sudah meningkat umur 40 an. 
Tetapi perkara ini jarang berlaku.

2) Kulit terdedah terlalu lama dengan faktor cuaca dan suasana sekeliling yang tidak bersih dan tercemar.

3) Jerawat terjadi adalah disebabkan penggunaan kosmetik /ubat-ubatan yang berasaskan bahan kimia. Yang pada mulanya memang menampak keberkesanannya tetapi lama-kelamaan kesan jangka panjang yang anda akan dapat adalah KANSER KULIT.
 Seperti krim pemutih, pencuci dan lain-lain. 
Akibatnya, bahan kimia yang boleh menyebabkan kulit menjadi nipis dan terdedah dengan sinar UV dan akan menyebabkan kulit wajah juga mudah dihinggapi bakteria. Bukan itu sahaja ia juga boleh mengakibat kesan lain iaitu jeragat dan tompok dimuka.



 Adakah anda MALU untuk berada di khalayak ramai
 kerana mempunyai masalah JERAWAT? 


Semua yang mengenali reeza ataupun tidak..Ini testimoni reeza sendiri.
Reeza tidak akan suggest Set Rawatan Kecantikan Zarraz Paramedical kalau saya sendiri tak pernah guna dan tak tahu keberkesanannya...Hampir 10 bulan reeza dah pakai. Alhamdulillah memang sangat 100% Berkesan Dan Selamat..Sesiapa yang kenal saya sebelum ni mesti tau keadaan muka saya yang teruk berjerawat, Parut, Kulit Berminyak dan Kelihatan Tua. 

Kalau tengak gambar kat atas ni memang malu nak tunjuk mula-mula.. Malu sangat-sangat nk berhadapan dengan kawan-kawan dan orang ramai….
sejak aritu( 2012 )saya memang bertekad nak cari produk wajah yang betul-betul bekesan..Akhirnya cuba dan inilah Set Rawatan yang terbaik..Muka  tak lagi berminyak, Parut semakin pudar dan Jerawat malu-malu nak tumbuh dan Kulit Semakin Cerah ..Bukan nak berbangga, tapi ramai yang tegur..Alhamdulillah..So, kepada sesiapa yang ada masalah JERAWAT boleh cuba Set Rawatan Zarraz..sangat berkesan ok! Terbukti..



gambar berjerawat akan dimasukkan jap lagi yeee....










Mengatasi Masalah  Jerawat bukan sesuatu perkara yang sukar, 
Apa yang harus ada adalah sikap yakin dan positif yang mesti ada dalam diri .


Jangan tunggu sampai dah parah baru nak rawat. 
Lagi susah dan silap haribulan anda terpaksa bayar lebih untuk kos rawatan.



Bila Muka Dah Cantik Dan Bebas Daripada Masalah Jerawat ..
Keyakinan Diri Secara Automatik Akan Meningkat, ye tak?








PM/CALL/WHATAPPS/SMS 017-3335737(reeza).. Jadilah pengguna bijak.. 

Ramai yang telah terbukti akan keberkesanannya.. Anda Masih Belum Terlambat.